Äntligen sök igen

men usch vilket slask-väder!
Inte för att det gjorde Gorm det minsta – han blev gladare och gladare, ju mer han insåg att det var HAN som skulle köra sök! (och inte den där rödtotten som matte släpat hem..)
Blötsnön låg knädjup – och det var tungt för alla hundarna och mattarna – och Gorm fick skutta på bra medans jag fick köra med höga benlyft på påvisen!
6 raka skick fick han – med lösrullemarkering. Han jobbade verkligen på finfint!

Jag har bett Anita att sy benvärmare till frambenen till honom – och de fick vi idag.
Turkos fleece m prickig krage.. haha – Gorm såg alldeles olycklig ut när jag klädde honom – men oj vilken nytta de gjorde!
Frambenen är hans fysiska svaga punkt – och nej, hädanefter kommer vi inte att köra med några kalla muskler, inte!

Efter fikat så fick Binks ett ca 200m långt spår – där jag droppat gottebitar längs med… och så tappade jag min ena vante, inte alls med mening – men det blev ju bra ändå!
Dessutom vandrade det folk&hundar ute på stigen bara 30-talet meter fr spåret, så han fick jättebra störningsträning på samma gång. Jag tyckte oxå att han släppte störningen allt snabbare efterhand – och återgick självmant till bra fokus i spåret!
Och det känns såklart bra inför våren!

En del oro är det ändå hemma – för Puh har slutat att äta. Han äter inget torrfoder, varken uppblött el torrt – och inget färskfoder heller. Jag har redan innan upptäckt att hans ena testikel är både större och hårdare än den andra – och så var det inte i somras.
Plus att han är stel i kroppen och går lite hattigt. Han ser&hör dåligt, och har mycket illaluktande andedräkt. Och till slut – han sover mer och busar allt mindre. Sitter el står hellre i trädgården och bara tittar på allt runtom.
Det känns som om han snabbt har blivit mycket äldre – och mitt löfte om att ge honom ett värdigt slut, börjar kännas i hjärtat.
Men jo, han är värd det beslutet ändå. Jag vill inte vara så självisk att jag håller honom kvar – enbart för min skull.
Goaste Puh-mannen! En kort tid till har vi ihopa iaf!

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

