Härlig vinter!!

jag gillar verkligen snön och vintern och mysa framför tvn… visst, det är lite krångligare med trafiken – det kan jag överleva… Mycket hellre sån här vinter – än det vanliga skåne-blasket vi brukar få…

Annandag jul är det idag – och jag är ledig i två dagar till… Passar på att ha sovmorgnar – de lär snart vara över ändå…
Myser m hundarna både inne och ute..
Alla 3 får dra pulkan m jämna mellanrum. Binks börjar få lite mer lårmuskler – och en hel massa mer och totalt onödig kaxighet…
Bara imorse så var det han som körde en fullt allvarlig markering mot Gorm… och Gorm är så snäll, han bara vek sig… Gick undan och såg aningen förskräckt ut.
Inte bra – jag får ta och markera mot Binks vem som egentligen bestämmer – och vilka regler som gäller.
Puh ger han sig inte på – men ifall det är för att Puh inte utmanar längre, eller för att Puh fortfarande har det mentala greppet – är jag högst osäker på.
Gorm däremot – svarar sällan emot öht… tills han blir ställd mot en vägg – då har han försvar så det räcker.
Jag hoppas inte att det går dit – för det lär gå hål på Binks ifall Gorm blir arg…

jaja – däremellan så leker de för fulla muggar. Både leken Vem har störst gap – och Vem hinner först ett varv i trädgården.
Andra populära lekar är – Ryggliggande brottning och Välta kull den andre…

Så egentligen handlar det nog om att Binks nu är 13 månader – snart 14.. och som alla förväxta tonåringar, så tycker han VÄLDIGT MYCKET och OFTA….

Träningsmässigt – så har det blivit mycket inomhus nu. Div plock upp och rent finslip på korrekt position på både Gorm och Binks.
Kommandot Ligg – efterföljs av 2 st som dunsar i golvet lika fort – och ibland är även den tredje med på noterna…
Ofta får jag vifta bort de andra 2 – när jag ska träna en av dem i köket….

Nu är det snart My Dog – och Binks är anmäld till båda dagarna. Jag ska klippa och ställa själv, så det lär bli spännande. Ska bara komma ihåg att träna lite Utst-stå igen… Hehe!

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

