Regn, regn, regn…

Åkte upp till Klåveröd och tränade sök – i världens höstrusk! Det regnade, och regnade… och regnade!

Berättade för gruppen att jag vill ha ett genrep – och fick genast frisedel fr att valla rutan! Vilken lyx – stort tack! Dessutom så hade de gått lite längre bort – och eftersom jag och Gorm aldrig varit i det området, så blev det dessutom helt ny mark för oss! Kunde inte blivit bättre genrep!

Medans de vallade sökrutan, så passade jag på att valla ut en uppletanderuta på ett litet nytt ställe – jättebra ruta blev det!

Gorm var helladdad – och skarpt fokuserad! Fast fick ett litet överslag på första skicket – då han sneddade första hörnan – och försvann fram i rutan.. sådär en 200m… Som tur var – så fanns det ingen figge utlagd där – så tji fick han.

Efter detta första skick, så gick han sedan raka fina slag, gjorde helt korrekt markeringar och påvis – och det känns riktigt, riktigt bra inför anmälda tävlingar!!

Vi fikade i ett vindskydd efter söket, och sedan fick Binks köra lite uppletande. Inte vet jag ifall det hör ihop med gårdagens problem-spår – men han for ut i världens fart, letade intensivt – och kom raskt in igen!

hmm.. han har kanske varit inne och tjuvläst på Anna m Vildas blogg?? hehe…

I vilket fall – duktig var han!

Så lade jag ut 4 föremål till Gorm, hämtade honom – och så fick han göra lite uppletande. De 3 på djupet var inga större bekymmer. Han letar fokuserat igen och han vänder inåt direkt. Det fjärde föremålet låg nära stigen – och den var lite knepigare tydligen. Får tänka på att lägga några nära framöver!

Så hem – och plums ner i badkaret – för jag var blöt rakt genom byxorna.. eftersom jag inte tagit på mig regnbyxorna.. bara regnjackan.. Nu är jag ren, varm och lagom trött! Det får bli tidig kväll tror jag!

 

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Regn, regn, regn…

  1. Smygit in här och kollat din nya blogg. Kul att läsa om hur du tränar dina hundar. Har också en röd mellis men vi har hittills mest tränat lydnad och agility.
    /Kersti o pudlarna

Kommentera

