Lydnadsträning i Lomma

Så har pm till vår första söktävling på läääänge – kommit… och jösses vad magen snurrade igång… Jaja, kul har vi på träningen i allafall – och Gorm går bra både på söket, uppletandet och lydnaden just nu – så det ska nog gå vägen!! 

Målet för den här tävlingen – ligger helt och hållet på MIG… att jag ska hålla ihopa och vara den goa vän till Gorm som jag normalt är… och INTE någon adrenalin-pysande sur-tant!! Målet är alltså – att vi ska göra en tävling på samma glada nivå – som vi tränar…

Åkte till Lomma igår och tränade ett pass där.

Med Gorm blev det mycket inkallningsträning – med mycket fart och hög fokus som mål! Tyckte faktiskt att det funkade bra – och kändes bra!!!

Binks var bara sååå överladdad och kunde knappt gå på 4 ben… friaföljet var mer fritt-studs… och det var plötsligt jättesvårt att kunna sitta kvar… Så det blev mycket stadge-träning för honom, och så avslutade jag med att träna Ligg under rörelse. Där fuskar han genom att slänga ner frambenen snabbt – men baken glömmer han bort….

Idag ska jag cykla med de två, så att de får springa av sig lite energi – för det var ju attans vad de lever om…

Imorgon så är det lydnadsträning på Jyckebo.

Gorm ska vara med på skotträningen, tänkte jag – och så ska vi fortsätta träna på inkallning, men oxå en del framåtsändande.

Binks ska få fortsätta träna stadga, och att LYSSNA på vad jag säger… Nog så svårt det där – när ens ben bara springer iväg med huvud och kropp!! HAHA!!

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Lydnadsträning i Lomma

  1. Elin skriver:

    Kikar in i nya bloggen och säger hej 🙂

Kommentera

