3/10 Det tar sig!!

Ojojoj vad det gick bra igår på träningen!!

Igår lade jag fokus på tomslagsträning för Gorm – och hade planerat 2tom+1fig – 2 tom+1 – osv…
Och han gick sååå bra – och det känns så gott i magen, att se att vi är överens och lika lyckliga, både han och jag! Hot smile
Rakt, djupt, m framslag, och flera fina flyingskick – och inte en ansats till att röra någon fastrulle någonstans!! :d: :!!!:

Flera
av de andra i sökgänget fick problem m att någon lagt ett blodspår kors
och tvärs i rutan, och vi hittade oxå flera stooora fläckar m blod…
(undras ifall den hunden inte har något luktsinne, ifall den behöver
sådana mängder av blod?? :??:: :lol: ) Gorm verkade inte märka nåt blod – men vi har aldrig tränat sånt, så varför skulle han bry sig då?

Så gick jag ut ett spår till Binks, och hade bestämt mig för att länga spåret lite – så han fick mellan 4-500m.
Efter
ca 200m så tror ni inte att jag gick RAKT PÅ uthängd viltklöv!! Hmm..
funderade lite, tog sedan 5 steg bakåt i spåret (vilket eg är en
svårighet för rutinerade hundar…) och så vinklade jag av.
Inga pinnar i spåret igår, utan 1 toarulle och 2 gottedosor.
Såklart
missade han inte att det gick nåt annat spår i området, som dessutom var
förstärkt m blod… och vid klöven så ville han fortsätta rakt fram, men
jag lotsade honom lite förbi den svårigheten, och då plockade han det
rätta spåret och bara fortsatte.
Trots att jag hade snitslat hyfsat
väl, så blev jag ändå lite osäker på ett par ställen – och trodde inte
på vart Binks drog… men gammal läxa i örat röt något om att lita på
hunden – och JAAAAA han fixade det!!
Han visste vilket spår som var rätt
och när vi var av, så letade han upp det igen!
TROTS en osäker matte i snöret!!
Fy shit, vad bra gjort av en 11-månaders lill-skit! :!!!:

Idag har vi varit på en låååång skön promenad – och avslutade med att lägga alla 3 i en en-minuts-platsliggning.
Inget
svårt för de två svarta – och inte för Binks heller såg det ut som.
Fast det hjälper såklart stort, att ha ett par vuxna som ligger stadigt
bredvid.

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

