26/9 Sök i Vedby

åh vad jag är glaaad!!  :!!!:
Det går stadigt uppför med Gorms sök – gång på gång nu…
Idag var vi i granskog – ganska okuperad, så jag bestämde mig för att pilla lite på de raka skicken – som har tappat lite av sin rakhet då vi tränat mycket annat under hösten pga skador och sjukdomar, och anti-blindningsträning osv…

Gorm gick in och visade sin gamla form… Dvs full ös medvetslös… 
Och ÖVERLYCKLIG bara för att få köra sök…
7 st finslips-skick – och ingen tappat motivation, där inte!!  :(+):
Nu ska jag anmäla oss till tävling!

Efter fikan blev det 200m spår för Binkisen. Svårigheten idag bestod av att skogen kryllade av svampplockare – och flera ggr så var Binks iväg och kollade andra SUPERINTRESSANTA spår…. Nu är ju matte envis och dessutom hade jag snitslat väl – så det var bara för Binks att återgå till rätt spår…
Inga pinnar i dagens spår – utan bara 2 snusdosor m torkad blodpudding i…
Jag hoppades på lite ökad fart i spårarbetet – och jodå, det tyckte jag nog att vi fick. Binks gick ner lite i tempo när det blev förledningsspår – och han blev tvungen att tänka till… men när han greppat spåret igen, så var det trav som gällde!!

Sedan blev det uppletande för de båda.
Även här for Gorm ut och letade ivrigt- och kom in lika glatt!! Åh vad det känns BRA!!!
Binks fick ha lite extra retning för att gå ut – men sedan var det full fart ut… och full fart … HALVVÄGS in… sedan var det kom-och-ta-den-leken som gällde… vilket jag såklart inte var med på.

Avslutade med att Gorm fick leta – med Binks på släp…HAHA!! Shit va den lille sprang!

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

