20/8 Fredag igen..

Jösses, nu har jag snart jobbat i en månad sedan semestern!! Förvånad
 
I onsdags var jag på SKKs ringträning i Helsingborg – men helt ärligt tyckte jag att det var bortkastad tid!
Det enda som vi gjorde – var exakt samma som man gör på alla utställningar. Springa runt, springa fram&tillbaka, ställa upp – och ställa upp på trimbord.
Inga nya tips eller nåt… Jag frågade vad hon tyckte om min fart i traven… och mer svävande svar får man nog leta efter.
 
Däremot så tog jag med Gorm – som Malin ska handla på en SBK utst.
Och vad jag kunde se från min planhalva, så såg det betydligt bättre ut än när jag fjamsar rundor med honom!!
 
Det var sedan meningen att vi skulle köra lydnad efteråt – men jag blev så omotiverad av ringträningen och av regnet som strilade ner hela kvällen – så sedan åkte vi hem.
 
Igår så tog jag med mig alla 3 vovvarna på en kortare cykeltur igen. Först småjogging ca 300m bredvid cykeln – Puh&Gorm lösa, och Binks i koppel.
Sedan kommer vi ut på åkervägarna, så sedan får även Binks vara lös. Tjohej vad han tycker att det är kul att få ösa iväg!!
 
Överlag så har Binks blivit mer en terror-slyngel… jagar och nafsar på Gorm dagarna igenom. Å när Gorm tröttnar, så ger han sig på Puh – tuggar&gnager på hans ben, så att Puh skäller på honom. Fast när Puh tröttnar – ja då märker han det, hihi!
Sedan ger han sig på Gorm igen…
Så japp, slyngelns kondis börjar bli allt bättre – och jag har en känsla av att han behöver mer mental uttröttande uppgifter.
För efter måndagens träning i Lomma – så var han behagligt utslagen i ett par timmar!! Haha!
 
Får se ifall jag inte lägger ut lite spår ikväll…
 
Imorgon ska jag vara testledare på ett schäfer-MH så då hoppas jag att familjen tar ett par rundor m hundarna.
Sedan är det sök på söndag, och spår för Binks. Skrattar
 
.. å sedan är det fanimej måndag igen… Ler med tungan ute
 
 
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

