16/8 Lydnad i Lomma

Åkte till Lomma BK ikväll för ett pass lydnad.
Någon plats m skott bidde det inte – så jag började m Gorm och värmde upp honom m kamplek.
Märkte snabbt att han var inte på hugget, så jag körde lite motivations-frittfölj, gick över till en rak inkallning och så lite skick mot grupp.
Därefter var han helt slut  Förvånad
Jaja, han fick gå i bilen och vila – och så tog jag ut Binks istället.
Suuck… såklart hade jag bara fått med mig Gorms koppel, så det fick bli en hopknäppning av hans koppel till Binks…

Jag hann inte ut på planen förrän AnnMarie frågade ifall jag vill ha någon hjälp – så jag bad om en valp-inkallning. Den gick i överljudsfart – och när jag belönade honom hos mig, så började AnnMarie att locka på Binks..
Jag fattade vad hon var ute efter – och så påbörjade vi Budföring m Binkisen!
Det behövdes inte mycket för att han skulle förstå vad vi ville!! Inget långt avstånd – men det var en kul lek, tyckte den röde!
Vi avslutade övningen såklart när Binks var hos Ann Marie – och vips så var hon på gång att dra fram Skall på honom!!
Jajamensan – snart stod Binks där och skällde för att få gotte!! Skrattar
(nu började jag stå och flina brett…)

Jag tog över och gjorde likadant, men då satt skallet lite längre in… och plötsligt så BJÖD Binks på ett LÄGGANDE istället!!! 
Jag kom helt av mig – för han har ALDRIG bjudit på ett eget beteende förr!!!
Belönade inte – för det var ju inte Läggandet jag väntade på… men åh jag skulle ha belönat!! Förvirrad
Sedan tränade vi Skall, Läggande och så Sitt upp.
Avslutade med att låta Binks gå över deras låga stege – dvs en ‘ny och främmande’ sådan.

Alltihopa slutade med att Ann Marie sa till mig att jag MÅSTE komma tillbaka så hon får träffa Binks igen!
Hon var helt salig och begejstrad över honom, att det är fusk att vissa får hundar med så mycket gratis på – och frågade ifall han var till salu!!!  :oo:

Och såklart måste jag träna fler ggr i Lomma – sådan uppmuntran och motivation tackar man inte nej till!!

Stort tack för ikväll – Lotta och AnnMarie!

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

