28/7 Avslutade m ett läger

Så sitter man här – på sin allra sista semesterdag…. som jag dessutom har tillbringat med att vara sjuk, bläh!

Vi har haft kanonsommarväder – med strålande sol och badväder alla dagar!
Jag började med ett par dagar hemma, sedan stack vi iväg till Gotland och bodde i Herrvik, utanför Katthammarsvik, i en vecka.
En alldeles underbar sommarvecka, på ett finfint ställe! Och det enda som vi tog oss för den veckan – utöver äta, sova och bada – var att vi åkte till Roma klosterruin och såg MacBeth. Såklart gjorde vi det på min födelsedag, inkl åt lite grillat lamm där oxå.

Sedan hemma en dryg vecka, och nu måndag, tisdag och onsdag – så har jag varit m Gorm på träningsläger på Sydöstra Skånes BK. Enbart brukslydnad under instr Jenny Fick. Min uppfattning om henne är att hon är väldans engagerad och har ett stort förråd av tips och råd, fast ur mitt träningstänk så tycker jag att hon är lite för glad för att ta i hunden. Jag vill mer att hunden själv ska tänka ut och sedan få belöning för rätt beteende.
Ändå fick jag med mig precis det jag ville – en nytänd Gorm och en nytänd Gunilla. Med lite mer förslag på hur träna i höst – med tävling som mål.

Mitt mål med lägret var dels att få en kickstart på höstens träningar, och dels att få lite hjälp med att lossa på den konflikt-knut som vi verkar ha.
Dessa mål nåddes på 2 dagar – för som sagt, så vaknade jag i husvagnen i morse m frossa och feber (jättekul… NOT!) – och det hade inte varit rättvist mot Gorm, efter att vi faktiskt kom en bit på väg under måndagen och tisdagen.

Binks fick oxå hänga med – som hang-around var det meningen – men inte kunde jag låta bli att träna små pytte-pass även m honom.
Tänk att han är knappt 9 månader gammal – och redan varit på 2 läger.. Skrattar

Imorgon är det jobbedax – känns helt ok faktiskt. Skönt att slippa ångesten som så många har.
Tydligen är det sökträning på lördag – och ja, jag tror att vi ska vara med. Bara jag är frisk så…

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

