29/6 Sommar & sol!!

Nu så gassar solen på oss nordbor – och det är härligt!
Dock blir det inte så mycket promenader under dagstid för hundarna – de ligger mest i trädgården och slappar. Eller under köksbordet, ifall det är för varmt ute.
En hel del simträning blir det förstås – vilket inte är så bra med tanke på fästingmedlet… Å inte vill man hälla på för ofta el för mycket heller…
 
Eftersom Binks då får en hel massa energi över, så passar jag såklart på att träna något litet på kvällarna – och nu börjar plock-upp funka jättefint. Tänkte åka till BK ikväll och göra samma övning där.
 
Gorm har oxå en väldig massa energi över – och den kommer nog att slå över ikväll på träningen… så jag får nog räkna med en del tjuvnyp och knäppfnatt!!
 
Puh verkar må alldeles prima. Det är varmt och jag gissar att de gamla knarriga lederna – inte knarrar så mycket just nu…
 
Däremot så fjantar Binks sig OVANLIGT MYCKET med maten… tittar inte ens på den… Arg.. spelar ingen roll vad jag lägger i…
Igår morse så åt han iofs rätt så bra – igår kväll så fick jag mata honom… Imorse gick han inte fram till matskålen öht…
 
Får väl ta fram märgben till dem ikväll – de fick inga i helgen…
 
 
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

