19/6 Äntligen sök på Hovdala

idag har Gorm äntligen fått köra lite ordentlig sök igen… överladdad
till tusen, och han hade visst tuggat lite på ena figgen, vid
belöningen… :roll: (hon har 2 cattledogs… så hon är
van)
Vi var på Hovdala och jag passade på att köra Flying, när vi
hade en öppen ruta, med stigen nere i en dalgång, med gles ädelskog i
backarna runtom.
Gorm lade öronen bakåt och tog i för kung och
fosterland, när han for förbi mig!! Han såg HELT SALIG ut…Skrattar Rött hjärta

Binks var med och vallade
rutan innan söket, och när alla var klara, så fick han göra 3 st vindmarkeringar…
vilket innebär att få köttbulle av hittad figge!! Och DET var inte några
problem. :))):

efter söket så tränade jag lite
uppletande m båda… Binks letar VÄLDIGT gärna och enkelt upp leksaker – men att
komma in med dem, är en HELT ANNAN FRÅGA… :???: … måste få byteshandeln till att funka!

Gorm jobbade sådär, och jag är inte
nöjd m hans uppletande. Där måste jag bara hitta på nåt…. :??::  Men vad??

Sedan fikade vi, och sedan tog jag
med mig båda hundarna till sjön – eftersom det var flämtande varmt. Gorm
njöt av att få simma av sig, och plötsligt plumsade Binks efter
och simmade iväg efter Gorm… :Love:  Binks börjar bli lika badglad som Gorm – och det är kul att se! Jag är dock lite fundersam över pälsen.. hur den reagerar på mkt sjöbad i sommar…
Jaja, den får reagera som den vill – för vill Binks bada, så ska han få bada!

Nu ikväll så fick Binks ensam följa med
hem till min bror, på kusinens kalas – i deras nyinflyttade hus.
Jättebra
social träning – alla gäster vill inte hälsa, men en del vill – och en del
klappar fint, och några ruskar mer om honom. Han hälsade fint på alla
och gosade med de som ville det.
Binks uppförde sig fint – skällde inte
ut någon utom en gång på min lillebror, han snodde inga kakor fr någons
fat och bet inte i några mattfransar. :))):

Nu ligger det en liten nytottad pudling bakom mig och snarkar…

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

