18/6 Simmat i poolen

jajamensan… alla 3 hundarna åkte i poolen igår.
kollade graderna när jag kom hem fr jobbet, och det var nästan 20grader – så det blev till att plocka fram flytvästen.
 
Började m Binks, som såg lite undrande ut när han fick på sig flytvästen. Lyfte i honom och han började genast att simma med rejäla simtag! Duktig påg!
Hade satt ett tygkoppel i västen så jag kunde styra honom något, men lät honom bara simma kanske i 1-2 minuter – bara så att jag kunde se att han började slappna av.
Det gjorde han tidigt – men signalerade oxå att ‘nu kan jag få komma upp, matte’…. Det var ingen panik alls inblandad, och svansen var i topp direkt han kom ner på gräset. Sedan fick han såklart fnatt… hihi.
 
Bytte till Puh – som fortf får flytvästen bak&fram på bakdelen – så han simmade lugnt runt i ca 5 minuter. Stora och långa simtag m frambenen blev det. Bra!
 
Bytte till Gorm – som inte har flytväst alls på sig, men jag såg att hans bakdel sjönk något så jag tror att nästa gång så ska han få ha västen på. Annars simmade han på i kanske 8-10minuter – lite i intervaller, med spurtar och lugna simtag. Han gillar det där! Rött hjärta
 
Alltmedans Gorm simmade och hade så kul – så studsade Binks omkring poolen, och försökte hoppa i…. Då är poolen ändå 1m hög, och han nådde så högt att han kunde se vad Gorm gjorde!
 
Okej tänkte jag – då får du en runda till. Den här gången såg han något mer skeptisk ut när jag satte på flytvästen – lite som jag brukar känna mig innan jag ska åka någon värstingkarusell på tivoli…. lite ‘oj hur hamnade jag här?’ .. och ‘jag vill – men vågar jag?’… Skrattar
Det var inga problem – Binks simmade glatt iväg efter bollen ett par rundor och ville sedan upp igen.
 
Sedan gick vi en promenad – med 3 blöta hundar. Men det var varmt och alla 3 självtorkade bra.
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

