5/6 Schabbel

Så har jag och Gorm gjort Råådalen… i stekande sol… så AAAAJ mina armar!!
Två hopplopp och ett aglopp.

Första hopploppet – skyller vi på Gorm. För trots väluppvärmd, inhoppad och en rejäl lagd hög i god tid innan – så hann Gorm inte mer än 2 hopphinder och en tunnel innan han tvärnitade – och satte sig på plan!! Förvirrad Vad är för vits med att promenixa med honom i god tid innan – när han ändå håller sig i det längsta??
Efter denna pinsamma diskning, så valde jag att ta två hopphinder och så slalomet – och så belöning och ut sedan.

Andra loppet – var agilityklass, och den gick faktiskt ganska så bra. Vi hade hyfsat flyt och samarbete, och vi gick i mål på 5fel och lite för mycket tid. Detta pga att Gorm valde att inte ta däcket, så det var att bromsa och ta om.
Jag vet inte ifall det var min handling som var felplanerad, eller om han bara var lite lat, sådär i hettan…
Efter däcket – så flöt allt bara på. Lite väl sakta i slalomen, men korrekt hela vägen. OCH korrekta kontaktfält, som var min notis sedan klubbtävlingen.

Tredje loppet – var dagens andra hopplopp, och schabblet här måste skyllas på mig. Jag blev nämligen lite vilse mitt på plan och höll på att visa fel väg… Generad.. och då tappade vi fart och flyt, och kom liksom inte igång igen. Vi blev visst diskade i det här loppet oxå, men jag vet inte varför.

Efter tävlingen så körde jag direkt till Saxtorpsdammarna, så att Gorm fick kyla av sig – för det var tydligt att han var påverkad av värmen.
För 30 graders sommarhetta är jättehärligt att tävla i – FÖR MIG – men jag tror att Gorm hellre velat ha 10 grader och lite snålblåst… Funderar

Tack Malin för trevligt sällskap idag!

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

