13/5 Inoff utst


Tack till Landskrona BK – för en trevlig och regnfri utställning idag!!

Och tack till Eva, Martin och Malin som dök upp, och var mitt mentala stöd inför Binks debut.
De var fulladdade m kameror, alla tre – så jag vet inte ifall de var där i huvudsak för min skull.. eller deras egen.

Själva utställningen gick bra – Binks skötte sig exemplariskt, och jag skötte mig nog hyfsat då.. tror jag.
Malin filmade tydligen oxå, så film kommer.
Det var 2 hanvalpar i klassen, och den andre var en svart 7 månaders. Nu förstår jag vad Lina menar med att aprikosers päls inte växer lika häftigt som de svarta. Den andra hanen hade mycket mer päls.
Å andra sidan så tyckte jag att Binks var snyggare klippt…. (jaja, bara liiiite partisk Skrattar) och domaren var nog ganska så osäker på vem hon skulle välja, för vi fick springa om, och om igen. Extravarv och så parallellt fram och tillbaka. Till slut valde hon den svarte hanen – och min hejarklack var genast där och kommenterade, att Binks gick MYCKET snyggare i ringen. Dessutom ‘hängde’ jag inte min hund i kopplet, som den andra tjejen gjorde.

Kritik:
6 mån hanvalp m goda proportioner, vackert huvud och uttryck, välansatta och … öron, plan rygg, välansatt och bra svans, bra front och bröstkorg för åldern, kan önska bättre vinklar fram&bak, rör sig väl, vacker, välskött.

Pris: 1 pris m HP

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

En kommentar till 13/5 Inoff utst

  1. Linda skriver:

    Åh vad duktig han var, har ju sett filmen. Och så snygg han är :D! Och duktig matte med 😉

Kommentera

