11/4 Binks är tröööött… !

Spår, promenad och agility igår – totalt ca 5-6 timmars tur hemifrån.
Valla sökruta och så lite uppletande idag – totalt ca 4-5 timmars tur hemifrån. Och därefter en timmes bus m Puh i trädgården…

Binks bara damp ner på altanen, där jag satt och gosade mig i vårsolen! Nu har han sovit i snart 3 timmar, och inte ser han ut som om han tänker vakna till maten heller… Skrattar

Stackarn har kommit till ett aktivt hem, och ALDRIG får man vila i det här huset!!! HAHAHA!!

Men jodå – det blir vila idag fram till kvällspromenaden, och sedan jobbar jag ju hela veckan, så då får han vila länge.
Bara promenader måndag och tisdag, sedan blir det nog klubben på onsdag – hoppas de börjat m skott-träningen.

Dagens sök för Gorm – 5 skick, rakt på, lösrulle och lösa påvis. Han gick ut i högt tempo, men tappade fart redan på fjärde skicket… Har masserat igenom honom och kan inte hitta något som ömmar, så troligen har han träningsvärk efter gårdagens rymning halvvägs till Danmark – dvs simturen där han antagligen försökte få tag på nån mås, el nåt….

Avslutade med lite uppletande, där Gorm gjorde bra ifrån sig – och fick gose för varje grej.
Körde lite uppletande m Binks oxå – valpnivå. Den valpen har en sån spårnäsa – helt otroligt! Förvånad
Han fick synretning, han försökte tjuvstarta fr där han var bunden – när jag var ute och kastade saken på ca 10m avstånd.
Ändå gick han direkt till att spåra – när jag kopplade loss honom – och eftersom jag hade kastat saken några meter ifrån mig – så kunde han ju INTE hitta den då ju… Spårade mina steg bara en meter ifrån – tyvärr på vind-sidan, så där fick han inte vittring heller.
Det fick han nästa gång, när jag gjorde om retningen – och han griper direkt, och kommer nästan ända in till mig med den. Han har dock en tendens till att släppa så fort jag berömmer… så det får jag vara noga med.

Nu är det kväll – och vi ska festa på PIZZA!!

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

