10/4 Våren har kommit på allvar

Härlig vårsol hela dagen idag och Janne hade jobbat natt och ville sova, så jag passade såklart på att sticka iväg och träna lite mer med hundarna…

Körde först till agilityträningen på klubben, där Gorm fick en besvärlig ‘staket’-kombination, att träna på…. Han är inte helt lätt där, för antingen har han jättefarten Hugo, och då kan jag inte ligga för långt fram, för då går han förbi något hinder… Träna, träna, träna…
Även Puh fick köra samma bana, fast på lägre höjd – och för honom var det ju inga problem med ‘staketet’… Duktig gammelpudel!
Binks fick springa genom en lätt böjd långtunnel, och så gick han på vippen ett par gånger, och avslutningsvis så fick han bekanta sig med platten. Med lite hjälp av en kompis, så att det syntes lite ljus genom – så var det snart inga problem att ta sig genom. Vi slutade med att kompisen släppte ner när Binks var i slutet – det känns bara fint. Nu har han bekantat sig med alla hinderna, och har inga problem m något av dem – så nu får vi gå över till att träna slalom, tills han blir året…

Efter ag-träningen, så körde jag rakt ut till Järavallen, och lade två spår – ett till Gorm på 1000m, och ett till Binks på 120m.
Binks spår hann bli 20min gammalt, och hade två vinklar – och dessutom blåste det ordentligt, så det var inte helt lätt för honom. Han gick något utanför spårkärnan där det hade blåst sidvind, medans motvinds-sträckan gick alldeles lysande. Första vinkeln plockade han klockrent, men andra hade han lite bekymmer med. Den här längden och åldern är lagom för honom, och så varierar jag underlag och vinklar istället.
Gorms spår blev 1tim5min, och där hade dessutom en tjej m en tik gått rätt över – så det var inte så lätt för Gorm heller. Jag tyckte ändå att han löste det fint, och den här gången utan att växla över till viltspår…

Medans Gorms spår låg till sig, så tog jag alla tre med, och gick ner till havet. Alla 3 skuttade härligt omkring, och Binks jobbade hårt för att hinna med Gorm – när han sprang i det långgrunda. Binks kommer att bli en badhund, han oxå! Rött hjärta
Fast när Gorm försvann ut till havs och simmade halvvägs till Danmark, så blev Binks kvar hos mig och Puh.
.. tur var väl det!! … Himlar med ögonen

Hemma igen, så har vi alla 4 sovit en skön middagslur – och nu är det snart dax att hålla kväll.

Imorgon är det sök!

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

