3/4 Mycket motion&träning nu..

Lediga dagar = mycket träning… eller vad säger ni, hundvänner?

Torsdag kväll – bad, fön och klipp för Binks, och efter ett litet snack m Lina så bestämde jag mig för att hålla honom i ganska kort valpfrilla – tills att nacke, huvud och öron börjar få ordentligt m päls. Nu har han bröstboll på ca 2cm pälslängd, utom i nacken, där det får växa fritt…

Fredag – PUDELTRÄFF i Varberg, som blev en repris av fjolårets succe. Dvs ett gäng pudelforumister träffas helt spontant, och tränar pudel. Väldigt enkelt och väldigt trevligt! Vi fick träffa många nya ansikten, och flera gamla vänner!

Gorm var med som pudel-wannabee som han brukar, och när vi kom upp, så hade Susann redan lagt ut ett spår till honom. Lyxigt att bara komma dit – och sela på! Nu var det inte Gorms bästa spårarbete precis – för han växlade över till harspår, kom ut på en äng och mycket riktigt, där for haren upp!
Men upptaget var kanon, och starten oxå – så jag får väl fokusera på de positiva delarna, då!

Binks fick 50m spår, 20min gammalt och med en trubbig vinkel på mitten. Helt klockren i spåret – den pågen vet vad han sysslar med!

Puh fick 4 st sökskick, varav 2 tomma, och så fick han träna uppletande m Susann som förare. Men jag var ju ute i skogen m Binks, och det var en högst splittrad Puh som försökte iaf lite!

Sedan fick Puh umgås lite med några osäkra pudlar, som behövde lära känna trygga och snälla hundvänner. Och som samtidigt inte tillåter dumma sken-anfall el manövrar…
Och Binks fick umgås med jämnstora pudlar, och hanterade påflugna hanar med sina gädd-snäpps-tänder… Fast när alla småpudlarna rejsade, så såg han ut att tänka på hur det kan gå – ifall man försöker rejsa ihop m en kelpie… så då stod han mest kvar hos Köttbulletanten, och det lönade sig ju…
Köttbulletantens hund, Mello, som inte alls är någon liten fis, som hans matte verkar tro, tyckte att Binks verkade vara lagom svår att brotta ner, och utmanade honom på en kamp. Dock insåg han inte eldigheten i den röda färgens gener – och när vi åkte hem så stod det fortfarande oavgjort mellan de två.
Tror att dessa två gärna hade fortsatt brottningen någon dag till!

Allt umgänge m tvåbenta och fyrbenta, var suverän träning för Binks bara det – och jag tror det är svårt att fylla en dag med mer träning, än vad vi gjorde igår.
Att vi sedan mumsade på smaskig lasagne och fikade goda muffinsar och kakor, och pladdrade pudel i långa banor – gjorde inte dagen sämre precis.

Tack allihopa! (och ni som inte kom – synd om er, för ni missade nåt jättetrevligt!)

Idag steg jag upp lika tidigt, och åkte på sökträningen. Med tog jag Binks och Gorm, och jag var tidigt på plats, och hann lägga ut ett U-spår till Binks.
Det hann bara ligga till sig i 10min – men det var första U-spåret, och det var första gången som jag lade ut snusdosor i spåret.
Binkisen plockade spåret hur snyggt som helst. Blev lite förvånad över första snusdosan, men glad över innehållet..hehe! Andra snusdosan markerade han lite bättre!

Gorm fick 9 skick varav 4 tomma – och utan fastrulle på. Det är precis som om fastrullen utlöser någon form av osäkerhet hos honom, och när jag kör utan den, så blir han precis så trygg och säker som han gjorde för nåt år sedan…
Träningen idag gick alldeles lysande, och jag känner mig så glad för det!
Tror jag fortsätter att köra utan fastrulle några ggr till, sedan får jag fundera över hur vi ska fortsätta. Några tips?

Hem fort som blixten, in i duschen och så svida om – för att sedan åka till bowlinghallen och träffa hela gänget. Tyvärr kände jag av min armbåge, så det är nog slutbowlat för mig – lite trist, men så får det vara.
Gemensam kvällsmat med diverse flytande tillbehör – och sedan kände jag hur dessa två dagar började krypa sig över mig som ett duntäcke.

Nu är jag ganska så mör, och som tur är – är mina vovs oxå det! Rött hjärta

GLAD PÅSK på er alla!

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

En kommentar till 3/4 Mycket motion&träning nu..

  1. Daniella skriver:

    Köttbulletanten är kär i Binkisen och gör vad som helst för de små bedjande ögonen *kärlek* Försökte få med honom hem men tydligen så vill hans matte behålla honom och ha honom som soffprydnad LOL=) Underbart att träffa er och jag ser fram emot nästa gång! Då vill jag umgås lite mer med Gorm för jag missade honom lite i förbifarten. Han är så vacker att bara glo på:) Kramar Ella o Mello.. Mello hälsar att han älskar att jobba i skogen!

Kommentera

