15/3 Jösses vad Binks spårar…

Fick lite eld i baken igår på ag-tävlingen – och hade sådan lust att lägga spår idag, efter jobbet…
Sagt och gjort – iväg och lade ut 2 spår intill Lödde HK.
Ett ca 300m till Gorm – med spårupptag – som han fick ta i nästan helmörker… Jag såg inte ett tjota, men det verkar gå bäst då… Duktig Gorm som jobbade starkt på ett 40min gammalt spår.

Ett spår till Binks på ca 30m – med gotte i var tredje-fjärde steg. Men jag kan börja att lägga gotte i var femte-tionde steg – för han är sååå spårglad!
Han bakspårade mina steg – fr bilen till skogen… dvs där jag hade gått när jag lagt spåren och skulle hämta hund! Han har inte tid att pinka el nåt annat, och kommer han av spåret så vänder han efter ett halvt steg!! Förvånad
Dessutom så drar han så att han får andnöd – så det börjar redan bli dax att köpa spårsele!
Själva spåret gick lite långsammare – för där måste han ju äta upp alla gotter på vägen! Kan ju inte missa någon!
Jag hade lagt en leksak i slutet, men den sket han fullständigt i. Så det blir till att lägga snusdosa som slut i fortsättningen!

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

