13/3 Våren är här!

Nu smälter snön jättefort. Det droppar och porlar överallt, och hundarna blir blöta och leriga bara de går ut för att pinka litta.
Idag är solen dessutom upphängd mitt på en blå himmel – och jag har premiärsuttit en liten stund på altanen, och väckt mina slumrande fräknar till liv!
Och så såg jag små knoppar av snödroppar som är på väg upp ur ishård mark…

En skön promenad ut på grusvägarna har det blivit – och så har hundarna fått sitt vanliga märgben…

Puh har jag putsat lite på – klippt fram tassarna lite mer, och putsat lite på öron och svansrot. På fredag kväll blir det bad och putsklippning – och på lördag så åker vi in till Mö Int.
(bara jag nu sköter mig.. Himlar med ögonen)

När trimbordet ändå var framme, så passade jag på att putsa lite på Binks – el rättare sagt, klippträna honom… Jag tycker att han är rätt duktig – det är säkert Linas förtjänst – och risken är väl att jag sjåpar lite för mkt med honom… Men – jag försöker iaf låta bli det – och ändå få honom att känna sig trygg och avslappnad på bordet.
Han står stilla i kanske 5 min – sedan blir han rastlös.. Så det gäller att klippa små bitar åt gången!

Imorgon så är det SPK södras inoff agility tävling i Staffanstorps Ridhus – och Gorm&jag ska vara med.
Tränat har vi inte gjort nånting sedan kursen i Lomma… och då blev mitt självförtroende något tillplattat, så det får väl gå som det går imorgon…
Ska försöka att bara se till att Gorm har kul – diskade blir vi säkert i vilket fall som helst….

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

