26/2 Mätt och vägd

Kims utlåtande om att Binks har växt – på dessa dagar när Kim varit i Hestra och åkt snowboard – fick mig att bli nyfiken.
På högst oproffsigt sätt tryckte jag upp Binks mot en vägg, och satte ett märke m en blyertspenna vid manken… Mao så kan det skilja på någon cm upp el ner..
Men han blev 29cm i manken – känns hyfsat då han inte är 4 mån ännu.
 
Nästa steg var att väga honom – och med en korvslant framför nosen, kunde han förmås att vara stilla ngn sekund på personvågen…
Vikten blev ca 4 kg.
 
Sedan vägde jag de andra två oxå – när jag ändå höll på.
 
Gorm väger hela 20kg – och det är mycket på honom…!! Vet inte hur jag ska få honom ännu slankare… Han äter redan nu Lone Star Senior, och mindre mängd blir bara synd om honom.
 
Puh väger 23kg – mer än han någonsin vägt i hela sitt liv. På honom kan jag bara glädjas åt den vikten!!
 
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

