31/1 Vilken miss!!

Det måste ju bara finnas medicin mot såna här anfall av TOTAL FÖRVIRRING… Förvirrad
Här har jag gått och planerat in Gorms debut i hoppklass… sedan en hel månad tillbaka…
Har skrivit in i almanackan – både här hemma och på jobbet.
Har skrivit på forumet om det… och alla har önskat oss lycka till…
Så – imorse gick jag upp TIDIGT – for iväg till Oskarström… Bara för att hitta ett öde ridhus… Förvånad
Hittade en stalltjej som bekräftade mina värsta farhågor – tävlingen var IGÅR!!!

Amen – är detta normalt?? Va?

Det var bara att styra bilen söderut igen – något besviken över att ha missat tävlingen MED EN HEL DAG!!
På väg hemåt, så kom jag iaf ihåg – att sökgänget skulle vara i Ängelholm idag…
Så jag ringde snabbt och frågade ifall jag kunde komma – och det gick bra.

Så – agilitytävlingen blev snabbt utbytt till ett bra sökpass!
Ja, Gorm struntar ju i vilket – bara han får jobba, och ha kul!

Vi provade att bjuda Gorm på en gottebit liggandes på figge-handen – INNAN han skulle ta lösrulle.
Det funkade inte… han ska ju ha RULLEN! Nonchade gottet t.o.m. när handen låg ovanpå lösrullen… Himlar med ögonen
Mao – han vet vad han ska göra…
6 skick i 3dm djup snö – med lösa påvis – så han fick springa av sig massor idag.
Glad och lycklig hund hela träningen igenom! Åh vad det kändes bra med att hitta bra rytm igen!

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

En kommentar till 31/1 Vilken miss!!

  1. Lena A skriver:

    Fniss… jaja men jag har i min kalender noterat din nästa tävling – hoppas du själv kommer ihåg att anmäla till den!Kram LenaA

Kommentera

