13/1 ..ähmm…

Tja det bidde ju nästan en hel månad sedan förra inlägget…
Sedan dess har julen varit och farit, liksom nyår – och så har vi varit en sväng till stockholm och sett Riverdance. Vi bodde hos min bror och hade ett par mysiga, men jösses vad kalla dagar där. Minus 20 grader… brr….
Hundarna fick bli hemma hos Jens, och de har bara haft det fint.

Puh började stinka och jag kände att jag bara måste bada av honom, så det gjorde jag igår kväll. Fönade och så putsade jag till pälsen på honom.
Han är såå fin nu – ska ta foto till helgen, ifall det blir dagsljus nog… Och nu är han anmält till Mö Int – i veteranklassen.. så nu får jag minsann hålla i frissan hans!! Iaf fram tills dess… hihi!!

Gorm går på ordentligt lightfoder – och äntligen har han fått en slank figur igen. (hmm.. Funderar.. man skulle kanske käka sånt själv???.. men nä, läste i Metro om att de tvingat en testpanel till att äta djurfoder, och det var inte gott… så jag avstår, tack!)
Han verkar pigg och jag tror att vi ska ta och börja med ett lydnadspass i veckan snart. Fast det kunde ju vara lite ljusare och lite mindre snöslask, kanske… Generad Fast sån har jag ju aldrig varit, så det handlar väl bara om att komma igång.
2 lördagar i rad ska vi träna sök nu iaf – och sedan ska Gorm debutera i hoppklass! Jag har redan packat med mig asgarvet… för jag har en känsla av jag kommer att skratta en hel massa!! Fort går det när Gorm springer bana, men det är inte alltid som det är så noga med vart jag pekar…. Det har iaf blivit bättre, och nu ska vi ut och prova… Håll tummarna!
I februari så har vi bokat in 2 lördagar med ag-kurs för Magnus Andkvist – det känns behövligt att få lite coaching m Gorms handling..
Känns riktigt spännande faktiskt!

Ha det så gott, alla!

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

