19/12 Övergång till månadsblogg??

Ja man skulle kunna tro det – för inte är det ofta jag bloggar just nu…
Jobbar ju mest och tränar mycket mindre än vi gjorde förut…
Spårar ibland, söker ibland – litta lydnad när andan faller på – men mest blir det agilityträning för Gorm, då debuten närmar sig…

Petras tips om hur öka farten i slalomen, har funkat fint så tillvida att han saktar ner bara till trav nu – och inte till promenad som innan.
Däremot så fattade han genast att det var okej att missa en pinne här och där – bara det gick fort Himlar med ögonen… så jag måste variera mellan noggrannhet och fart nu.
Sedan verkar det som om han gör slalomet bäst – fortast och mest rätt – första gången igenom. Sedan blir det mer och mer slarv för varje repetition… Iof bra – för ofta har man bara en gång på sig i tävling…
Gorm formligen älskar vippen nu – sedan träningen i Hässleholm. Han tjuvar gärna dit och tar den i farten liksom… Att den dunkar ner rejält, stör honom ingenting alls. Kontaktfälten på den och på bom och A – funkar jättefint. Han vet exakt vad jag vill att han ska göra – dvs tvärnit och ögonkontakt m mig på nerfartens fält. Ler
Högerhandling funkar oxå fint – det är sällan som det blir missförstånd mellan oss nu. Framför- och bakombyten funkar fint – men inga blindbyten, det är till att bjuda på missförstånd då.
Sedan har jag påbörjat övergång till högerhandling i slalomen – och idag gick han 3 ggr IN rätt fr starten, men kom sedan på att jag var på fel sida, och så kom han av sig. Om jag istället släpper honom på slalomen med mig på hans högra sida, och jag sedan faller bakom och smyger över på hans vänstra sida, och håller mig bakom honom – så funkar det nu.

Det känns fint inför debuten – det som kan trassla till det – är såklart JAG. Dvs ifall jag tänker ut fel taktik så att vi krockar på banan.
Även i klass 1 så brukar det ju finnas en del trixigheter, och det ska bli spännande och se ifall vi löser dem.

Vad gäller Puh, så är det bara att inse att han nu är gammal.
Han har troligen lite artros i ena bakbenet/höften – för när han har legat och reser sig, så kan han inte gå ganska så stelt. Utan även halta några steg m höger bak.
Sedan blir hans ögon allt gråare, så hur mycket han egentligen ser numera – kan man undra över.
Ibland kan jag undra över hur pass han hör dessutom – eller ifall det är ett allt svårare fall av selektiv hörsel….
Mentalt är han fortfarande bara 5 år – iaf om man frågar honom själv. För han skäller frustrerat ifall Gorm får köra för mycket agility, och han får stå bunden… Dvs han börjar vid 3e hindret ungefär…
Och det är ofta Puh som går fram och slår m tassen på Gorm och säger – att nu är det bus-tajm!
Pigg och alert, och med en suverän pälskvalitet (jodå den växer sig tjock och stor..) och fin svärta för sin ålder – full av livsglädje och lekyra i den farbrorn! Rött hjärta
Det är helt klart sluttävlat m honom – men sällan att han kommer att acceptera att inte få träna.

De sista dagarna så har Gorm börjat göra hårda indragningar av luft – vilket jag misstänker är noskvalster. Jag som haft dåligt samvete för att inte varit på klubben på evigheter – det kan jag ju sluta ha nu. Istället ren tur att vi inte varit där…
Så på måndag får det bli besök hos vetten och få recept på medicin. Undrar ifall de hinner med att göra en ålderskoll på Puh oxå då?

På jobbet går det finfint – och jag stortrivs.
Jag får syssla med det jag är duktig på – planering och logistik – samtidigt som jag får använda min kreativitet och utveckla min del till något riktigt bra.
Jag har roligt på jobbet, har bra kollegor, och får ständigt nya utmaningar!
..undrar ifall jag någonsin haft ett så bra jobb.. tror inte det…

Till sist, go vänner – önskar jag er alla en riktigt GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till 19/12 Övergång till månadsblogg??

  1. Maria skriver:

    Hej Gunilla!Hoppas det inte var något allvarligt med Gorm och att även Puh fick en ålderskoll.Önskar dig och dina nära och kära, både 2- och 4-benta en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År. Skulle vara roligt om vi kan hitta ett tillfälle snart att kunna träna lite tillsammans.. saknar det.. Kram från Maria & Zingo

  2. Anna skriver:

    Skickar bara en liten god jul-hälsning. Det var väldigt längesen vi pratade på msn 🙂 Ge jyckarna en puss på nosen från oss.Kram Anna, Indy och Tulo

Kommentera

