5/10 Lycklig Gorm!

Så har vi varit och tränat sök igår – i ett supertrevligt gäng!! En hel massa olika typer av hundar av varierande raser! Tollare, spaniel, pudel, boxer.. och alla på sin nivå!
Glada och trevliga tjejer, med lika glada hundar!
Att jag trivdes och hade roligt, märktes ganska så omgående på Gorm – som var så laddad att han stod och ‘skällde upp sig’ när vi väntade på vår tur! De andra trodde absolut att han skulle vara en skallmarkör!! Hihi!

Jag hade bett Annette att lägga ut 3 st figgar till mig, utan att jag vet var – i en hkl ruta. Så Gorm fick gå lite tävlingsmässigt – och han gjorde det så bra!!
Raka skick, bra djup, vände bra inåt, korrekt fastrullemarkeringar, fullt ös på påvisen – och inte en gång så var han på någon av figgarna!
Det riktigt KÄNDES att den där lyckliga sök-känslan kom tillbaka – i både mig och Gorm! Vi körde som ett team och vi njöt av dagen, båda två!
Och just det – den där känslan av lycka och samförstånd och FLOW – det är ju den vi har tappat nånstans på vägen!!
Utan den känslan, så är vi ingenting – då har vi inget att hämta på någon tävling alls.

Jag fortsätter gärna i den gruppen!! Skrattar

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

En kommentar till 5/10 Lycklig Gorm!

  1. Kerstin skriver:

    avundsjuk:)!!kram Kerstin

Kommentera

