21/4 Spår&agility

4x200m spår åt Gormse-man – vardera m 2 spårpinnar i – vilka han markerade superbra!! Oj vad han utvecklas just nu spårmässigt!
Missade inga vinklar, plockade alla apporter – och jobbade bra i alla 800 meterna!
Ska bli riktigt kul att se hur han klarar spåret på lördag!!

Sedan körde jag bort till Lödde HK, och lade upp en agility-övning, mestadels till Puh. Men Gorm satt och pep, så han fick oxå prova.
Övning ett: 2 hopphinder i vinkel mot varandra, och i vinkel m slalomet, som jag lagt ut som ett låångt.
1 hopphinder 2m åt sidan, paralellet m sista pinnen i slalomet. Och så däcket 4m efter slutet.
Puh – jobbade på jättebra, och växte i självförtroende i slalomet, vilket innebär att han börjar sidsteppa igen, m frambenen genom slalomet. Dvs det går bättre och snabbare nu.. Däcket missade han inte en enda gång – däremot så insåg jag att min placering var lite fel på ett ställe. Vid de vinklade hoppen, för där bjöd jag honom att fuska ett hinder, när han kom för snabbt. Måste tänka på att dra in honom mer, när det är snäv vinkel.
Gorm – samma sak vid den snäva vinkeln mellan 2 hinder, dessutom är Gorm desto snabbare, så han kom minst 3m längre ut – än Puh… Gorm börjar sedan att förstå tanken m slalom, och bjuder på slalomgången, en pinne åt gången. Och däcket som han förra gången inte förstod vitsen alls med – tog han fint alla 7 ggrna! Skillnaden var att idag låg det ingen extern på andra sidan, och störde koncentrationen…

Övning två: flyttade alla hinder till en enda linje, för att träna lite FRAMÅT.
Puh – klarar ett hinder framåt, men vill sedan gärna vänta in mig. Och jag är väl inte så tydlig i min handling ännu, så att han får reda på riktningen i tid… så det är inte så konstigt..
Gorm – är ännu inte så tränad på hindernamnen.. men springa kan han ju. Och kul har han på banan, det syns! Ler med tungan ute

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

