11/4 Äntligen SÖK igen!

Solen strilade genom tallarna så att skogen var sådär härligt full av solljus lite överallt!
Min lille svarte blixt blev överlycklig bara av att jag satte söktäcket på honom igen! :mrgreen:
Ett kort sök i platt, typisk skånsk terräng – dvs lättsprunget- var planerat, men inte riktigt hur ändå…

Efter
kort diskussion m de andra så fick Gorm 7 skick – där ingen figge fanns
ute på djupet, utan de gick på stigen. Och när Gorm var ute på fullt
djup, så gick en figge istället ca15m fram längs stigen och lade sig ca 10m ut – på samma
sida som Gorm var.

Galne Gorm sprang rakt, djupt och långt, och kollade nog de andra gängens sökruta oxå… Eller kanske kollade något spår – vem vet? :roll:
Men
jag tror att han fattade någon procent av övningen – att han inte
hittade några figgar längre ut än 10m…
Tvärtom hittade han dem
varenda gång som han återvände till stigen istället.. :lol:

Efter
söket, så brukar vi kampa med snörbollen – och den hade jag ju glömt –
så istället överföll han mig och bet mig i både ärm och arm!
Det gjorde ju ONT – och man är ju knäpp, för jag bara skrattade – för det var ju hans sätt att tacka för träningen! Knäpphund!

Imorgon blir det spår i Halland med en hel hop av pudlar! Trevligt!!

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

