7/3 Inga stopp!!

Äntligen börjar både jag och Gorm få tillbaka vår sökglädje, och ‘vårt team’, och så förtroendet för varandra!
Idag hade jag lagt upp en träning m 2 minnesbilder, 3 tomma, 2 vink-poppar och resten oretat.
Vår träning under januari och februari börjar äntligen ge resultat, och idag så KÄNDES det rätt direkt fr början.
Jag var fokuserad på vad jag skulle göra, och hade en tro på att det här fixar Gorm. Och visst gjorde han det – duktig kille!! Rött hjärta
Ett par skick gick han inte så rakt som jag hade velat ha det – men den sista månaden så har jag lagt bort korrigeringarna, enbart för att bygga upp hans självförtroende. Det roliga är att jag ser att han visst kan snedda lite – men tjohej så har han rättat upp sig igen, och täckt in djupet ändå!
På tomskicken så försvann han igen, ut på djupet och sedan långt fram i rutan, men inte låg det någon figge där så han vann inget på det. Och åter så höll jag mig till mitt beslut att inte kalla på honom – ett beslut som jag känner att jag börjar tulla lite på.
Och ändå vill jag inte komma tillbaka till problemet med olydnad, så det blir en rejäl balansgång nu i vår.
Grejen m Gorm är att han har så inibombens högt fokus UT – ut i rutan, och ut och hitta figgen. Vilket kan kännas som ett i-landsproblem för en del – men inte när samarbetet med mig blir lidande. Då är det inget i-landsproblem längre, tycker jag.
Och om jag då försöker balansera över på andra hållet, dvs mer intresse in mot stigen – så kommer fort de grunda tomskicken.
Likadant ifall han får gå för mycket tomskick.

Variera mera, sa Marie – och ja, det tål att funderas på.

Men – det jag idag blev så himla glad över – var att han vuxit tillbaka i sin tro på att han gör rätt. Och därmed fick vi inga stopp – och det känns befriande, för stoppen har liksom legat som ett ok över mina axlar!

Efteråt körde jag uppletande för både Puh och Gorm. Gorm fick hämta in 5 föremål och Puh 4 föremål. Gorm jobbar på bra och målmedvetet, men han sätter på nosen lite sent på de första skicken. I slutet så började han inse att något kanske låg nära oxå…
Puh har nog tagit intryck av Gorm, för han var oxå ganska springig. Eller så är det kanske så att jag tränar oftare m grejerna på djupet… Funderar
Det syntes att Puh är piggare och mår bättre. Skönt!!

Jag har beställt nya halsband till båda hundarna av en kompis till Petra, och jag fick dem idag. Himla mycket reflex på dem – men det ville jag ju ha, så det är bara bra!! Så här fina blev Puh och Gorm i sina nya halsband:

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

