16/2 En BJÖRN i huset

I lördags så tränade vi sök i Saxtorp – och åter kom det ett stopp hos Gorm. Känns inte så kul, de där stoppen… Och jag vet inte riktigt hur jag ska fortsätta. Gänget är inne på att jag ska sluta att kräva rakheten, och bara vara glad över att han går… Det känns inte heller så kul. Jag får fundera lite..

På lördagkvällen kom sedan en skånsk, svartvit BJÖRN på besök hemma hos oss. Och dessutom så ska han stanna hela veckan ut – till Puh och Gorms stora förtret. Inte nog med att han får MAT, utan han får dessutom UPPMÄRKSAMHET fr deras älskade matte… Och han tar en HEL MASSA PLATS…
Gorm han tjurar inomhus, och näpsar efter Cesar. Och polisen Puh har redan satt sin tumme i ögat på Cesar, och därmed kan den värdige också drista sig till att leka en anings med honom. Fast Cesar tycker att det är MYCKET ROLIGARE att retas m Gorm…

Igår var det så årsmöte i pudelklubbens södra avdelning, och det var precis lika mycket paragrafer som skulle nagelfaras, som ifjol. Totalt tog mötet hela 4 timmar, och jag var HUNGRIG när jag kom hem!!
Men om fjolårets möte var rena mobbingen, så var det mycket, mycket trevligare igår. Det verkar som om man har insett vikten av bredd på medlemmarna. Att alla intressegrupper ska tillmötesgås, så långt det är möjligt.
Och i all denna positiva anda, så blev jag nominerad till att åka till Pudelfullmäktige – varvid vissa blev knäpptysta, vissa blev lätt nervösa och en del blev glada!
Efter votering så hamnade jag som andra reserv – vilket med all sannolikhet kommer att innebära att Södra för första året någonsin, inte kommer att ha ett enda avhopp fr de ordinarie delegaterna!!! Snacka om att sätta press på dem!! Skrattar

Idag så kom det då mail fr Anita i styrelsen, som i styrelsemötet efteråt, hade fått klartecken till en lydnadskommitte – där jag genast blev invald. Några till ska ingå, och jag har redan toppat en lång lista till Anita, om ideer och förslag på vad komma skall – i SPK södras avdelning.
Freestyle, agility, viltspår, rapport, rallylydnad, klicker – you name it!! Glödlampa
Och än känner jag mig inte tom på ideer – så vänta ni, pudelägare i södra!!

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

