1/5 Tumör och fläkt klo

Nu har jag nog haft mina år av ständigt friska och oskadade hundar, känns det som.
 
Först så fick jag besked att Gorms fettknuta i ena armhålan, inte var en fettknuta – utan en unghunds-tumör. Ofarlig och högst lokal, går till 95% bort av sig själv, eller så opererar man, och inga hundar verkar få påföljder.
Men ändå – en TUMÖR! Bara ordet får ju hönsmamman i en att kackla till. Så nu går han på penicillin som ska hjälpa tumören att torka ut. Om en vecka ska han på återkoll, och har den inte minskat avsevärt, så blir det operation.
 
Sedan kom Puh hem ifrån 4 dagars härlig semester på Österlen – härligt lycklig och brun-nosad av allt grävande efter mullvadar. Upptäcker medans vi snackar att hans ena framklo är uppfläkt och måste dras. Det är sånt som händer. Tvättade av klon noga, men vi måste in till vet.
 
En hund till, till operation.
Var tusan lade jag nu deras försäkringsbrev?
 
Jaja, efter att ha chattat m flera och snackat i luren m Anki m Dunder – som hållit på m greyis-race och säkerligen har stött på alla upptänkliga hundskador – så är jag ganska så lugn ändå. Unghundstumör är tydligen rätt vanligt och fläkta klor ännu vanligare. Troligtvis kommer båda vara på g igen inför pudellägret.
Och tur är ju det!
På lördag är det sökträning ända uppe i Halen. De andra ska ha läger tors-sön, men jag ska bara delta en heldag. Vilket nog inte blir så bara – jag lär nog bli trött så det räcker ändå!
 
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

