26/6 Nu har det vänt!

Årets längsta dag har varit här, så nu går vi mot mörkare tider! Inte för att man kommer att märka det ännu på några månader – som tur är.
Midsommarhelgen blev precis som den skulle, med huset fullt av folk, god mat och en hel del kall öl. Dans kring stången blev det inte för mig, men jag kom iaf med glada tillrop till de som gjorde!!
Midsommardagen firades som vanligt i goda vänners lag, där vi glada i hågen spelade volleyboll som om det gällde VM! Såklart vann mitt lag alla våra tre matcher.
Hem om och blaska av sig, och sedan ner till Gästis där vi intog mer öl, och en utmärkt grillbuffé därtill. En halv halvlek fotboll på storbilden, men det var ju skämmigt så dåliga Sverige var – så jag återgick till ölen igen.
Därför var jag också ganska så ..hmm… avstressad och glad framåt kvällen, och sov sedan gott och länge.
En riktigt härlig midsommarhelg, med solen upphängd på himlen som den så bör!
Tack släkten och vännerna!
 
Man skulle kunna tro att Puh nu skulle tycka att det är olidligt varmt, men han är inte mer i någon skugga än vad Gorm är. Så då tolkar jag det som att han lider inte av att ha stor päls. Kanske skyddar den verkligen såsom jag har hört? Simma får han göra ändå, när det är riktigt varmt ute – och med den pälsen så är det nog rejäl styrketräning!
Träningen m Gorm har också gått lite på sparlåga, men ikväll tog jag ner honom till fotbollsplanen och körde ett pass lydnad. Han kändes lite ringrostig, men han gjorde absolut inga fel utan gick egentligen mycket bra. Ligg u marsch är det ingen tvekan på längre, och stå u marsch fixar han mycket bättre.
På lördag åker jag och Gorm på kelpieläger, och då ska det minsann tränas. Både sök och lydnad.
Och Gorm ska göra sitt MH och så ska vi tävla lydnadsklass 1.
Men framförallt ska jag träffa en massa trevliga kelpiefolk och bara snacka hund!
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

